Miejsce.Jak wielokrotnie si臋 przekonali艣my miejsce nie pozostaje bez znaczenia, co z reszt膮 unaoczni艂 Kuroneko w swojej blogowej serii. Nie b臋d臋 si臋 tu rozpisywa艂 na temat jak szuka膰 szk贸艂 a raczej co powinny mie膰 w ramach nowszych standard贸w. Dawniej w艂a艣ciwie wystarczy艂y 艣ciany, dach i pod艂oga, teraz jednak wymagania konwentowej braci znacznie wzros艂y. Co wi臋c powinna mie膰 szko艂a na konwent?
-
Dobra lokacja, a wi臋c mie艣ci膰 si臋 w 艂atwo dost臋pnej cz臋艣ci miasta, najlepiej blisko wielu linii tramwajowych i autobusowych, dobrze by by艂o te偶 aby nie le偶a艂a daleko od dworc贸w itp. Cho膰 z drugiej strony niekt贸re szko艂y zacz臋艂y sobie liczy膰 dro偶ej za to 偶e znajduj膮 si臋 bli偶ej centrum miasta.
-
Rozmiary, to oczywi艣cie ju偶 zale偶y od rozmiaru konwentu i to raczej ilo艣膰 ludzi dobiera si臋 pod rozmiar szko艂y ale mimo wszystko wa偶ne jest by szko艂a mia艂a co najmniej 20 sal lekcyjnych, do tego oczywi艣cie sal臋 gimnastyczn膮, mile widziane w okresie wakacyjnym s膮 tak偶e boiska i rozleg艂e tereny zielone gdzie mo偶na przeprowadza膰 wiele atrakcji plenerowych. Do tego oczywi艣cie szerokie korytarze, by pomie艣ci艂y i uczestnik贸w i stoiska.
-
Sale, o ich ilo艣ci ju偶 pisa艂em, ale teraz co艣 wi臋cej o nich samych. Powinny mie膰 co najmniej 2-3 gniazdka, by膰 przestronne, sale na pi臋trach powinny mie膰 otwieraj膮ce si臋 okna by nie grozi艂a duchota. Do tego lepiej 偶eby nie by艂y to sale z wieloma szafami i gablotami bo przecie偶 wiemy jak 艂atwo co艣 uszkodzi膰. Dobrze jest te偶 jak maj膮 szerokie drzwi, ale to obecnie raczej norma w wi臋kszo艣ci szk贸艂.
- Gastronomia, czyli w skr贸cie m贸wi膮c dobrze jest jak ko艂o szko艂y jest jaki艣 fast food/restauracja, a jeszcze lepiej jak w samej szkole znajduje si臋 bufet, sprzedaj膮cy przynajmniej najpotrzebniejsze produkty 偶ywno艣ciowe a w wielu przypadkach dobrze jest te偶 gdy sprzedawane s膮 gor膮ce posi艂ki.
-
Prysznice, o tak, to kolejny niesamowicie wa偶ny element szko艂y, na szcz臋艣cie coraz wi臋cej konwentowicz贸w zaczyna dba膰 o higien臋 osobist膮, co poci膮ga za sob膮 te偶 konieczno艣膰 zapewnienia im warunk贸w do wzi臋cia prysznica. Nie musz臋 chyba m贸wi膰 偶e prysznice te powinny by膰 sprawne
-
Wej艣cia, tak wiem, wydaje si臋 偶e to element z ma艂ym znaczeniem, a jednak dobrze jest gdy szko艂a ma szerokie wej艣cie, najlepiej z zadaszonym placykiem przed nim, 艂atwiej wtedy prowadzi膰 akredytacj臋. Dobrze te偶 gdy istnieje co najmniej jedno dodatkowe wej艣cie z kt贸rego mo偶e korzysta膰 obs艂uga. Du偶o 艂atwiej jest wszystko zrobi膰 bez przeciskania si臋 przez t艂umy w wej艣ciu, no i t艂umy te偶 chyba wol膮 unika膰 hord helper贸w
-
Ma艂e skomplikowanie, a tak, ten problem jest co prawda 艣wie偶y ale trzeba przyzna膰 偶e w niekt贸rych szko艂ach mo偶na by zgubi膰 batalion komandos贸w, nie m贸wi膮c ju偶 o pojedynczej osobie, dlatego dobrze jest gdy szko艂a przynajmniej dysponuje dok艂adnymi planami budynku, a najlepiej gdy jest to zbudowany w prosty spos贸b budynek, bez skomplikowanych przej艣膰 i wielu zakr臋t贸w.
A na zako艅czenie pozwol臋 sobie podebra膰 m贸j w艂asny tekst:
KURONEKO <ze 艂zami szcz臋艣cia w oczach>:
– Znalaz艂em rewelacyjn膮 szko艂臋! Du偶a, ma trzy sale gimnastyczne, dobry dojazd i co najwa偶niejsze… Dyrekcja chce wsp贸艂pracowa膰!
JA:
– Hmmm… Nie ma teren贸w zielonych.